divendres, 27 d’abril del 2018

Paraules de comiat per al Sr. Antoni Rabasa

Avui el grup de "Poemes al Vent" està trist, ens ha deixat el sr. Rabasa, uns dels socis fundadors del grup, el segón per edat, el primer que ens abandona, però era el més prolífic, en el seu ùltim currículum deia que tenia cinc llibres editats i dos que en tenia a punt d'acabar. Un ja acabat, imprés i a punt de ser presentat al seu poble Gandesa.
Avui tots els poetes estem tristos, ell ens parlava de tota mena de temes que li plantexes, estava al corrent de tot el que pasava en aquest món i molt important, tenia una memòria que era l'enveixa de tots els que el coneixiem.
Un dia parlant amb ell, li vaig preguntar: No sé com té tanta memòria per estar hores recitant?.
Ell va contestar:
Vosaltres conexeu els vostres fill, pos jo conec el meus.
I rebuscant en un llibre que tenia al damunt de la taula en llegí aquesta poesia:

Qüestió de principis.

Camino per fer camí
i quan el camí m'he traçat
veig que ningú em pot seguir
estic sol com desterrat...

Cadacú es fa el seu camí,
aquesta és la veritat,
el que va pel camí que li tracen
aquest no és home. és ramat.



Escrit i llegit a l'enterrament del sr. Rabasa el dijous 26 d'abril de 2018 a l'esglesia de Gandesa pel nostre president Rafel Jornet



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada