dimarts, 13 de setembre del 2016

Poema de Jorge Luís Borges "El último poema"

Avui vull compartir amb tots vosaltres el meu  poema preferit, el poema que m'agrada llegir quan estic trista o quan tinc la moral una miqueta baixa. És un poema que fa molts anys que vaig llegir per primera vegada i que se m'ha quedat gravat a la memòria.
És un poema del argentí Jorge Luís Borges, És l'últim poema que va escriure un any abans de morir.
Se titula "El último poema". Per a mi està ple de sentiments que em fan reflexionar en el dia a dia de la vida.


El último poema

Si pudiera vivir nuevamente mi vida,
en la próxima trataría de cometer más errores.
No intentaría ser tan perfecto, me relajaría más.
Sería más tonto de lo que he sido, de hecho
tomaría muy pocas cosas con seriedad.
Sería menos higiénico.
Correría más riesgos, haría más viajes,
contemplaría más atardeceres, subiría más montañas, nadaría más ríos.
Iría a más lugares adonde nunca he ido,
Comería más helados y menos habas,
tendría más problemas reales
y menos imaginarios
Yo fui una de esas personas que vivió sensata y prolíficamente cada minuto de su vida;
claro que tuve momentos de alegría.
Pero si pudiera volver atrás trataría de tener
solamente buenos momentos.
Por si no lo saben, de eso está hecha la vida, sólo de momentos;
no te pierdas el ahora.
Yo era uno de esos que nunca iba a ninguna parte sin un termómetro, una bolsa de agua caliente, un paraguas y un paracaídas;
Si pudiera volver a vivir comenzaría a andar descalzo a principios de la primavera
y seguiría así hasta concluir el otoño.
Y jugaría con más niños, si tuviera otra vez la vida por delante.
pero ya ven, tengo 85 años y sé que me estoy muriendo

Jorge Luis Borges

4 comentaris:

  1. Hola, Pili
    Disculpa el meu atreviment. He arribat al teu blog perqué m'ho ha facilita una amiga que está en el vostre grupo. Sembla ser que el proper día 25 fue una trobafa a Godall. Si en pogessis facilitar informació t,ho agrairía. Etc comento alguna cosa de mí: pertanyo a un.grupo de poesía: "grup Alga" de Castelldefels, con publiquen dues revistes a l'any amb poemes nostres y sltres de postes ya famosos. Me interesaría molt saber con puc ver pero anar. Nosaltres a Mora la Nova estén molt, molt suvint.
    Tsmbe voldría saber si les persones que aneu llexiu poemes...
    Salutació cordial.
    Si tens interés t'invitó a visitar el meu blog: es diu: www.deaquíalalunayvuelta.blogspot.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. Disculpa les errates.

      Elimina
    2. Hola que tal, Sóc Pili. Aquest bloc és d'un grup de poetes aficionats, Si t'interessa més informació i ens vols coneixer et pots posar en contacte amb nosaltres mitjançant l'adressa electrònica que és: poemesalvent@hotmail.com Estarem encantats de poder parlar amb tu, a traves del correu te donariem el num de telèfon. El president se diu Rafel i la secretaria Marta. Estarem encantats de poder estar en contacte i fer una trobada de poetes.
      pel que fa al tema de la trobada de Godall ho organitza l'ajuntament de Godall, nosaltres anem a recitar però com a públic si que és pot assistir. La informació està en aquest bloc en un cartell de les jornades. Espero que t'hagi servit la informació i poder coneixer-mos mols aviat.

      Elimina
  2. Moltissimes gracies per tot,Pili.
    Jo també espero poder coneixer-mos aviat.

    ResponElimina