dissabte, 8 d’agost del 2015

Poesia: El Regadiu 2013




 El Regadiu 2013


Sota les branques de l’olivera,
em soplujo del sol de l’estiu.
Els meus ulls contemplen la plana,
El meu cor recorda per dins.

Quantes imatges de la meua infantesa
amb el pare agarrada de la mà,
passejant per les nostres terres
pensant en el dia de demà.
 
Veus aquest pla d’oliveres?
veus els ametllers en flor?
aquesta vinya que necessita aigua...
si pogués regar tot això...!

La vida del pobre pagès
amb aquestes terres de secà,
si no mos porten el aigua
ens haurem de marxar...

Sota les branques de l’olivera
em soplujo del sol de l’estiu.
Si els ulls del pare poguessin,
veure ara el goig del matí...
Ha arribat l’aigua a les oliveres,
a les vinyes i al ametller en flor.
Ja no és seca la Terra Alta...
ja gaudim d’una vida millor.

L’aigua porta alegria
i confiança amb el demà,
fa renàixer l’esperança
als pagesos de secà.

Volem treballar les terres
dels nostres avantpassats,
volem viure dignament
i fer la comarca més gran.

Sota les branques de l’olivera,
em soplujo del sol de l’estiu.
L’aigua cau gota a gota...
i el camp verdeja i riu.


Montse Barrubes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada