dimecres, 6 de juny del 2018

Alfonsina Storni la poeta feminista

Poetessa argentina d’origen suís.
Fou mestra i periodista (col·laborà en La Nación amb el pseudònim de Tao-Lao ). La seva poesia evolucionà d’un postromanticisme confessional a una posició molt singular dins els corrents d’avantguarda. Essencialment amorosa —necessitat d’estimar i d’ésser estimada—, però alhora amb una decepció gran de no trobar l’home, la seva poesia en la darrera etapa es decantà cap a una veu torturada, intel·lectual i hermètica, difícilment compresa pels seus lectors. enciclopedia.cat
Hombre pequeñito
"Hombre pequeñito, hombre pequeñito,
Suelta a tu canario que quiere volar...
Yo soy el canario, hombre pequeñito,
Déjame saltar.
Estuve en tu jaula, hombre pequeñito,
Hombre pequeñito que jaula me das. 
Digo pequeñito porque no me entiendes,
Ni me entenderás.
Tampoco te entiendo, pero mientras tanto 
Ábreme la jaula que quiero escapar;
Hombre pequeñito, te amé media hora,
No me pidas más".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada